måndag 26 januari 2009

Vissa delar av mitt jobb hatar jag verkligen!!!

Idag så var det Diezels sista dag på dagis,
han ska vara hemma med matte istället som är barnledig.
Egentligen så vill både dom och jag att han ska vara kvar,
men Diezel verkar inte trivas längre utan har börjat göra skenutfall och
tugga sönder möblerna med mera.
Helt skumma grejer då han ju är världens goaste hund
som funkar med allt och alla egentligen och med matte och husse springer han ofta på drottningholm och busar en massa.
Så det jag hatar med mitt jobb är helt klart det faktum att behöva säga upp hundar som har smugit sig riktigt djupt in i mitt hjärta.
Den här "lilla" skiten började på dagis som 5månaders valp.
han terroeriserade alla sina vänner men lärde sig efter ett tag att de andra hundarnas öron inte var hans leksaker.
Lika så lärde han sig att man vann mer på att sträcka ut tassen och låta mig klippa klorna för då fick man en massa godis istället för att krångla och gnälla.
Nu när man klipper klorna på de andra hundarna så har han suttit och bokstavligt skrikit för att jag inte klipper klorna på honom. Knäppa underbara hund.
Är så svårt när man vet att en individ som man tycker om så mycket
inte kommer vara på dagis mer.
De som tror att det går att jobba på det här jobbet utan att man tycker om hundar har fel.
Jag älskar varenda en av de här galningarna,
men Diezel har alltid haft en speciell plats då han e så himla go
och rolig JÄMT!
Bäst att sova med, roligast att busa med, superduktig på inkallning
så SKIT SKIT SKIT att han inte kan skärpa sig
för det kommer inte vara samma sak utan honom.
älskade älskade Diezel
Tror inte ägarna fattar hur mycket jag älskar deeras underbara hund.
Saknar honom redan och sitter faktiskt här och försöker kämpa emot gråten,
jobabr ju faktiskt fortfarande.
Hejdå dumma underbara hund!!
Nu får du vara hemma med matte istället!
Ta väl hand om "lillebror" nu

Inga kommentarer: