fredag 16 januari 2009

Inga valpar men en björn

Ja måste tyvärr komma med det tråkiga beskedet att det inte blir några valpar efter Lyra i vår.
Då det strulat så mycket med hanval så har jag bestämt mig för att det inte blir någon kull.
Väldigt tråkigt beslut men det är så det är.

Men för det är det inte slut på valpplaner här hemma.
Nej nu har jag sett mig om i andra kretsar efter en till träningskompis
och blickarna har landat på svensk lapphund, en vallande rolig hund
som har förutsättningar att bli riktigt bra i det liv jag lever.

Så om 2 helger styr vi vår resa mot Hobbes hemtrakter och Östersund
för att hämta hem våran lilla björnunge Baloo.
Tror ni jag längtar eller?

Har redan mailar Lotta om att vi vill gå valpkurs hos henne när han är lite äldre, gäller att lägga en bra grund för framtida träning.

Lyra kommer bli sjukt glad att få en egen Sizzi, ja för det är den svenska lapphund
som var Lyras största idol på hunddagisen när hon var liten.
Som sagt här hemma väntar vi spänt på dagen då vi får hålla lillskrutten i famnen.

Bilder på honom finns på www.grinna.se men jag vet ännu inte vem av dessa 3 pojkar som är baloo men det får vi se.

Inga kommentarer: