lördag 17 januari 2009

Valpväntan

Buzig är det du som är Baloo?

Eller är det du Blixten?

eller kanske du sötnosen Bamze?

Ja tänk att det kan vara så jobbigt att vänta på valp när man vet att man ska få hem en.Helt plötsligt går tiden mycket långsammare och veckorna känns olidligt långa.
Jag som alltid tycker att allt går så snabbt.

Ska bli så spännande och se vem av de små pojkarna som bli min, tror jag fastnat lite extra för buzig men svårt att säga när man bara läst och sett dom på bild.
Men det bästa är att man alltid får med sig rätt valp med sig hem,
vilken man än väljer så är ju alltid sin egen bäst :p
här hemma är lugnet före stormen och vi vilar lite, Lyra är långhårig så jag vet inte vad ja iallafall för att vara henne.

Ska börja läsa igenom mina valpböcker igen och fräscha på lillvalpskunskaperna igen.Är ju ändå 2 år sedan Lyra var en liten valpspoling.Sitter och uppdaterar grinna.se helt maniskt för att få se nya valpbilderna :p Men konstigt nog hjälper det inte

Men imorgon ska jag få lite av min valplängtan mättad eller ökad för ett tag kanske,
för då ska jag till chefkas och titta på hoffevalpar.
Är så synd att de bara föder upp hoffar för de e så otroligt trevliga och bra uppfödare men nån gång kanske det kommer in en egen hoffe i huset men dröjer nog ett tag :p
Nej nu ska jag fortsätta hänga runt på lite olika sider för att få tiden att gå,
men jag skriver nog snart igen

Inga kommentarer: