fredag 2 januari 2009

Vi flyger mot ett nytt år!

2008 året när Hundlekis öppnade är slut,
men vi deppar inte utan flyger mot nya äventyr!
2009 ska bli det bästa året hittills!
Imorgon tar vi vårat pick och pack och åker till göteborg
för My dog i två dagar.
Lyra kommer antagligen börja löpa snart också
så då börjar äventyret som förhoppningsvis slutar med
att vi och några till har nya familjemedlemar till somaren.
Ska bli riktigt kul med valp i huset igen.
Lagom till att valparna flyttar är det dags för mig och martin
att gå upp för altargången och säga ja till varandra.
Det är det stora själsliga äventyret för året.
Mitt i allt detta hoppas vi på att få bygga nytt hus
vilket resulterar i att vi kommer riva det gamla och bo i gäststugan ett tag.
Men förhoppningsvis har vi ett helt nytt hus att bo i till hösten.
Jag sitter här och planerar om jag kommer ha tid att följa med
på chefkas sommarläger för visst var det hoffar jag hade :p?
lyra tror ju iallafall att hon är en så det e nog lugnt.
Tänkte att det skulle vara bra för valpen också.
Sen har jag tänkt att tävla en jäkla massa med Lyra i sommar,
agility och lydnad.
Synd nog han vi inte ut nu innan parningen för lk1
men vi tar det efter valparna istället.
Så att vi kan flytta upp oss till 2:an och kanske 3:an i sommar.
Valpen ska bara få vara valp och lära sig sådana dära
grundläggande grejer som inkallning och sånt.
men blir en valpkurs för lotta iallafall och sen blir det säkert lydnad senare oxå.
Höstens planer är inte klara än men kanske kanske blir det fler storslagna äventyr då.
Vovvarna ska iallafall tävlas och busas en massa med.
Gott nytt år låt 2009 bli det bästa år vi skådat!

Inga kommentarer: