lördag 3 januari 2009

My dog och regnskogsvistelse

Väldigt vacker liten fjäril som vägrade visa hela sina vingar för kameran

Ödla eller drake?

En söt liten apa

En liten krokodil

En av alla häftiga fåglar i regnskogen



Snygg bild på vattnets flöde (Martin som fotat)

Apan som precis har fångat en fjäril att tugga på

Vattenfågel mitt i trädkronan

Ser ni den vackra blåa fjärilen?

En väldigt stor huggorm (inte svensk)

En firre


en vacker sjöstjärna


var jag i akvariet eller?


En av våra egna svenska vackra fiskar, inte bara utomlands de e färgsprakande


En skäggdopping


Visst är det den sötaste fågeln!


Riktigt stolta!


Lyra ute på stan


Fäskemås!!


Lyra spanar på fåglarna i vattnet


Min vackra stadshund

Vi i ringen för upptällning




Vänstervarv


Just nu befinner vi (jag, Martin och Lyra) oss i gbg och har spenderat morgonen på My dog.

Vi fick en slät etta (som vanligt :-p) men med bra kritik.

Även om domaren frågade om hon skulle vara i den här färgen?

Vad är det för fråga? Ska inte domaren veta att lakiesar finns i svart?

Men jag svarade bara snällt att ja det ska hon.

Vi var lite stressade när vi skulle in för vi kom för sent och glömt hälften i lägenheten.

Men som sagt det gick ju bra ändå.



Vi satte oss och titta på freestylen klass 1 och kände att det där skulle vi klara så kanske kanske går vi en kurs i det till? ja nån gång kanske blir valen som får gå det.

Jag passade på att träna lydnad inne i mässhallen och Lyra var skitduktig så är jäkkligt synd att vi inte hinner tävla innan parningen.



Eftersom vi ska till utställningen imorn också så gick vi på stan idag.

Lyra var lite virrig i början ( hon är ju ändå en lantis)

men skötte sig sen exemplariskt.



Då Lyra var trött efter sin stadspromenad fick hon sova en stund i bilen så att jag och Martin kunde gå på Universeum.

har varit där en gång tidigare men kände att jag måste ju bara dit när jag är i göteborg.

det var otrolgt kul och vi lyckades se när en apa snabbt fångade en fjäril som den glatt åt upp.



Nu ligger jag i ena soffan i våran kompis lägenhet och Lyra och Martin i den andra.

De sover så sött (och de var inte trötta?)



Nej nu ska jag ägna mig åt att vila en stund för att orka laga mat till mina sötnosar sen.



Inga kommentarer: