måndag 2 mars 2009

En underbar hundhelg!


Natalie med hundarna utanför grillen


I lördags var vi på ågesta med cattis, micha och ronja.
Tog upp lydnadsträningen igen med Lyra så

tränade igenom hela 1an och lite extra krut på läggande och ställande.


Baloo tränade jag bara kontakt med,

han sattt så fint vid min sida och tittade in i mina ögon.

De e verkligen lika fina som Lyras blir helt förtrollad av att titta in i dom.

Som Cattis sa, om vi är på tävlingsplan och jag bara står och tittar in i hans ögon har jag antagligen druknat i hans ögon.


Åter till träningen.

Baloo kunde sitta och ge kontakt trots Michas

hoppöverhinder, apport och inkallningsövningar vid sidan av oss.

Är riktigt stolt över honom.


Efter att ha tränat ett tag gick vi in i skogen och släppte vildarna.

Sjukt kul tyckte hundarna, trotts att Baloo inte alltid hinner med

Lyra och Micha i deras framfart.

Men då kan man ju strosa efter Ronja ett tag.


Lyra ´var överlycklig att få träffa sina träningskompisar

och att äntligen få komma ut på träningsplanen igen!


Kvällen spenderades hos min syster som är hemma från Burundi igen,

hon fick våran saxofon av oss i födelsedagspresent.

Hon blev ganska glad kan man säga :D


på söndagen började jag och Baloo dagen med en skogspromenad.

Lyra blev väldigt glad över att få gå och sova hos husse igen

efter att ha morgonkissat på tomten.


Riktigt fint väder ute och Baloo och jag var ute ett bra tag innan vi vände hem igen.


Hemma stekte jag amrikanska pannkakor till frukost och pressade appelsinjos.

efter denna lyxfrukost följde jag och hundarna med martin in till stan.
Han fick släppa av oss vid vitabergsparken så vi kunde gå bort till honom och verkstan.


Miljöträning till max för hundarna, jag jobbade för fullt ska jag säga.

Med Lyra när vi såg/mötte hundar och med Baloo när vi mötte barn.

Lyra vill nämligen stresskälla lite på hundar och Baloo vill gärna pussa ihjäl varje barn man möter.

Men efter ett tag gick de fint vid min sida och väntade på det goda godiset som kom fram varje gång vi träffade något av ovanstående.


När jag var vi skanstull fick jag medelande från Natalie som jag frågat om hon ville med på stadspromenad att hon gärna gick en sväng.

Så vi började röra oss mot södra station där vi mötte Natalie och Toklo.

Passade på att gå på toaletten på verkstan och bestämde mig för att lämna Baloo där för han var så trött, bättre att umgås med husse då.


Jag, Natalie, Lyra och Toklo tog oss en sväng i Tanto, Natalie tror hon såg två kändisar.

Jag såg ingen jag var så upptagen med att berömma Lyra varjegång vi mötte hundar,

vilket var x antal gånger, hon är riktigt duktig när hon vill min prinssesa!!


När vi var längst bort i tantoi ringde martin och sa att Baloo inte var helt nöjd med att vara på verkstan så var bara gå tillbaka för att hämta honom.


nu började vi bli hungriga så vi tig en sväng förbi grillen nere på hörnet.

hundarna fick korv av korvgubben, det tacka dom för.

Jag fick fish and chips, Natalie ostburgare och precis när de var klara ringde martin och sa att han var hungrig så då beställde vi en veggburgare oxå för att få stå säkert minst en kvart till.

Men vad gör det när man har sjukt trevligt?


nu var vill alla väldigt trötta så vi rullade hemåt var för sig och la oss i soffan och slappa.


Helt klart den bästa helgen på länge!!

Här kommer lite bilder:



Baloo och Lyra i stan




Baloo hitta en kråka i ett träd



Den här var det han titta på



lite utsikt från ett av ställena vi va på



Ropa du matte?



Ska vi inte gå kan jag liga gärna sitta ner



Mycke fåglar i träden här



baloo la sig bara helt plötsligt, för att sen skutta upp och springa vidare



en världsvan stadshund!



Bus efter träningen i Ågesta


Fyra leksugna galningar



Inkallning!!



nu sticker vi igen!!


Baloo njuter av snön

gosar verkligen in sig

Fullt ös medvedslös

3 kommentarer:

Anonym sa...

=D Baloo verkar vara en riktig lapphund, håller koll på fåglarna och rullar sig i snön =)

Anonym sa...

heej Anna!

Kul att ni läser, gör mig glad :)
visste inte att ni hade en hemsida! ska jag kolla in på mer

men baloo? vem är nu detta! :D

har också en privat blogg här på blogspot.com, länkar den

Kram från oss

Anonym sa...

danni igen :)

lämna tassavtryck då, haha man ser inte att du vart inne ju ;) alltid kul att veta!

vi bör träna snart tillsammans tycker jag! ingen freestyle för lille baloo då? ;) skriv i GB:n så gör jag desamma