söndag 29 mars 2009

Utställning i sollentuna

Vi började gårdagen med att skriva ut karta och kvitto på inbetalningen av utställningsavgiften.
Sen packade vi in mig och Baloo i bilen och körde till sollentuna badmintonhall på grandisklubbens inoff utställning.

Väl där letade vi upp våran nrlapp och sen ringen och Lotta och alla hennes valpar med ägare.
Vi hade lite marginal så jag och baloo bestämde oss för att gå och köpa ett nytt utställningskoppel, en nrklämma (lyckas alltid tappa bort dom) och en pipleksak.
Sen tillbaka till lappisgänget, Baloo pussade på några som var intresserade av att köpa lappis,
sen pussade han lite på Frisco också som är en söt lapphundshane.

Sen var det dags för oss att gå in i ringen.
Baloo tyckte det var riktigt kul att springa runt i ringen och fram och tillbaka, en kastade sig på domaren med en puss (duktig hund som älskar alla människor).
Sen skulle domaren titta tänderna och det tyckte Baloo var lite äkligt så jag satte mig på huk och berömde och berömde medan domaren gick över och kolla öronen istället och sen kunde han faktiskt kolla tänderna utan att han brydde sig (ännu mer duktig hund).
Sen var det dags att stå uppställd, inte så kul för en valp men han var riktigt duktig.
Vi fick ta några lovar runt honom själv för att han skulle stå och inte sätta sig eller lägga sig.
tyvärr ville han inte hålla svansen uppe heller, jag menar hur kul är det att stå still,
men när vi gick runt visade han upp den iallafall.
Domaren gillade honom och vi fick en 1:a utan HP, Hp höll han inne på pga att öronen inte rest sig ännu.

Kritiken från domaren löd:
4 mån hanvalp, härligt temp.
visar sig fint, vackert huvud, härliga ögon.
tyvärr har inte öronen rest sig än vilket jag innerligt hoppas.
välkroppad, utm. ben och tassar,
rör sig riktigt bra,
svansen kunde vara ngt fastare rullad

Inte fy skam va?

Sen ut ur ringen och titta på Lotta och hundarna hon ställde.
Riktigt duktiga var dom och stod så fint.
Lilla Lova, ni vet hon som var med på dagis när Jeanette och Lotta var och hälsade på,
vann och blev BIR.

Tyvärr kunde vi inte stanna längre då martin fyllde år i fredags så det var hem och ordna kalas.
Men läste i Lottas blogg att det gick riktigt bra för lilla Lova som blev BIG 1:a och sen slog till med en BIS 4:a.
Riktigt tråkigt att missa en sån grej.

Hemma blev det riktigt kalas med balonger, serpentiner och två tårtor.
dagen till ära köpte jag nya gardiner också så nu är det vårfint hemma.

Dagens äventyr ska jag uppleva utan hundar, ska nämligen på tomtits :D
Har inte varit där på typ 100år. så Baloo och Lyra får följa med Martin och jobba lite.

Inga kommentarer: