torsdag 26 mars 2009

Valpkurs och träff med Svea

Sötnosen Svea (bilden tagen av hennes matte och husse)

Igår var det dags för valpkurs igen.
Baloo var riktigt duktig skällde lite grann men inte alls som förra gången.
Vi fick visa nästan alla övningar för att han är så duktig.

Vi visade sitt och ligg. Han älskar verkligen att jobba min lilla björn.
När vi gick omkring så reagera han blixtsnabbt på sitt namn,
han gick jättefint vid sidan av mig och ingången till fot börjar funka bättre och bättre.

Kunde även ha hans koppel hängande löst vid sidan utan att hålla i *yey*
han kommer verkligen bli en duktig lydnadshund när han blir stor.

Med på kursen igår var även lilla Svea.
Hon är en liten bullmastiffdam.
För de som inte vet det så är Bullmastiffer min absoluta favoritras,
Men är man en galen terrier själv som flänger runt och tränar en massa
Så är det inte en bulle man ska ha utan de andra favoritraserna i ens hjärta,
alltså Lakelandterrier <3>

Tillbaka till lilla Svea. Hon var sjukt mjuk och gosig och man bara ville sno henne.
Men får väl nöja mig med att pussa på henne när jag är och hälsar på då hennes husse är en av mina absoluta bästa vänner.

Träningen med Lyra är jag riktigt duktig med, tränar minst 1 gång om dagen.
Filar mest på momenten så hon ska få upp glöden och nogranheten igen.

Shit vilket blajinlägg men men


Inga kommentarer: