torsdag 19 mars 2009

Valpkurs

Ja igår var vi äntligen på första tillfället av valpkursen.
Det var jag och Baloo och sen 3 hoffevalpar,
3 av de som jag var och hälsa på innan jag åkte upp och hämta Baloo.
2 blonda och sen en smt som maria hade kvar.
De var väldigt intressanta tyckte Baloo som tala om det högt och ljudligt,
men sen var han otrtoligt duktig och koncentrera sig på mig.
Sitta och titta i ögonen är ju något han verkligen har lärt sig så
det utöva han mycket på kursen mellan övningarna.
han är så söt min lilla björn!

Det vi övade på igår var:
sitt, ligg, ögonkontakt och följa vid sidan.

Allt det klarade Baloo klockrent.
Är så roligt att ha två hundar att träna nu,
Lyra blir så taggad av konkurrensen så hon gör verkligen sitt bästa hela tiden,
och vi njuter av vårsolen och tränar en massa!

nu ska jag se om jag kan hitta några tävlingar att anmäla mig och Lyra till,
dags att ta ett första pris nu.

Inga kommentarer: