måndag 23 februari 2009

Vinterland

Ja igår kom vintern tillbaka med storsteg och vi e så glada!!
Lyra och Baloo verkligen älskar snön.
I lördags var vi ute med Kalle och hans hundar max och runa en sväng.
Men mesta delen av dagen spenderades i tvättstugan.
På eftermiddagen kom martin hem och jag gick ut och la ett långt svårt spår till Lyra.
Sen gick vi ut för att prova spår med baloo men tyvärr kom våran granne och deras hundar mitt under spåret så han blev lite avbruten och kom sen inte på vad han höll på med.
Men vi får prova igen när det bli barmark igen.
Lyras spår gick bra men det blev mörkt under tiden hon och martin tog spåret.
Men det funka bra ändå hon var tydligen lite ofokuserad men de klara hela iallafall.
Under tiden sprang jag i skogen med baloo och gömde mig lite titt som tätt,
han letade upp mig efter ett tags förvirring och höll sig sen närmare.
Igår var vi på riktigt skogsäventyr.
En lång promenad i vinterskogen och lite vilsegång,
bla gick vi i våra egna spår fast vi inte visste att de var det.
Snöade bra så spåren han snöa igen mellan gångerna vi gick på samma ställe.
efter en härlig promenad åt vi lunch och sen begav vi oss upp till Kalle och Linnea
där busade hundarna lite innan de deckade inne.
Tanken var att vi människor skulle badat badtunna men den han inte bli varm tills vi gick hem.
Men vi åt god tacos tillsammans och låg och titta på tv i deras soffa.
Vid 8 gick vi hem för att hitta tomten helt igensnöad och superfin eller vad tycker ni?
(bilden här ovan)
Vi var ute nästan i en timme och bara busa och mös i vinterlandet.
Sen gick vi in och la oss i soffan och mös ner oss framför beck!
En ricktigt lyckad helg om jag får säga det själv!!

Inga kommentarer: