tisdag 9 juni 2009

Nygift :D Bröllopsdagen i stort

Hej
var ett tag sen nu men har varit lite mycket om man säger så.
Idag har jag varit Gift i 10 dagar!!
Bröllopet var helt fantastiskt, och allt var helt perfekt.
Jag och Lisa sov i Vega natten till stora dagen, vi åt Taimat och bastade med de verse kurer i håret och ansiktet.
Sen vid 12 gick vi och la oss.
Vaknade kl 5 helt klarvaken men inte tusan kan man gå upp då, så var bara tvinga sig att somna om igen, kändes som julafton ungefär.
Äntligen var klockan kvart över 7 och jag kunde gå upp, tog ut hundarna på tomten och det var redan 20 grade i solen, helt fantastiskt.
In och göra frukost, smoothies, rostbröd, jos och ja en massa gott!
Sen kasta sig in i bilen för att hämta Tonie som skulle fixa mitt hår.

Hem igen för att upptäcka att Pappa gått in och duschat lagom till att jag skulle in där så bara vänta, passade på att mata Lyra och Baloo.

In i duschen sen på med snygga underkläder, nya jeans och skjorta!
och tro det eller ej (martin tror inte på det) men jag kom på det där med skjortan helt själv!

Sen var det dags för hårfix!
Jag kände smaken efter hårsprej flera timmar efter men det blev sjukt fint!
Lisa sminkade mig och det blev oxå superfint!
Tack tjejer för superbra jobb!!

En halv stressad Lisa packar in mig i bilen för resa mot Torö och lunch, men innan det skulle vi in förbi Ösmoplantshop och hämta blommorna!

Lite sena (ca en kvart) kom vi fram till Torö och mötte Martin, Andreas S, svärföräldrarna och Gustav (fotografen) och Anna (ass för dagen) och fick lite lunch.

På med brudklänning och alla tillbehör, kika ut och fick se Martin.
Shit vilken vacker man!! Kärleken spirade i hela kroppen så jag verkligen rös!
Var jag lycklig eller lycklig?

Började med lite kort på tomten och undertiden kom mamma, pappa, Eva och Brian och jag tror de tyckte vi var fina :p

Gustav var nöjd med bilderna så vi åkte vidare till bokskogen, precis som jag befarade fanns det en massa mygg där!!
De passade på att bita mig medan gustav tog kort och jag var tvungen att se fin ut.
Vi övergav platsen och tog oss vidare till Stenstrand.
Där var det sjukt vackert!!

Helt stilla på vattnet, klarblå himmel med bara lite lätta fjädermoln.
Har även sett alla bilder och ja de blev väldigt fina, finns lite oredigerade bilder på
http://gerdes.imagedesk.se/search.htm?folderID=36422&_tab=browsertab

Vi var där ett bra tag och hade riktigt roligt.
När vi kom till bilen ringde martins pappa och sa att de innan var lite sega så de var inte klara än. Så vi åt lite frukt och drack lite vatten och tog oss sen ner till butiken för att lisa skulle kunna bättre på min make.

Väl där nere får vi höra att alla sitter och väntar på oss i kyrkan men vi tar det ändå lugnt och tar oss sen till kyrkan.
Nu börjar det kännas på riktigt.

Tur att vi var lite sena för tydligen for våra vänner (Calle, Linnea, Natalie, Björn och Linn) runt och letade efter kyrkan och de han in precis efter oss. Inte för att vi märkte det :p

Vigseln var såsjukt vacker och allt gick rakt in i hjärtat. Vi sjöng 2 psalmer och efter själva ringväxlingen så sjöng Jojo För kärlekens skull med Ted Gärestad.
Kan inte förklara hur vackert det var men det var svårt att hålla ögonen från att inte svämma över.
Martin hade tårvätska hela vägen upp i ögonen och han kunde inte äns titta annat än rakt fram för då skulle det svämmat över.
Tack jojo för underbar sång!!

Birgitta våran underbara präst och även min kompis mamma höll ett riktigt bra tal till oss.
Sen var det dags att möta alla människor.
jag hade helt glömt bort den där traditionen med riskastning så att mötas av det var en smärre chock och inte var det lite ris heller utan minst över ett kilo.
Mycke kramar och så lite foton blev det innan alla begav sig mot festlokalen.
vi åkte till Landet för att fixa något och sen begav vi oss, men såklart var inte alla där än när vi tänkte komma såa vi åkte och betala festlokalen på en gång.
Sen satt vi utanför en pizzeria och bara andades.

Behöver jag påpeka att vi hade sjukt roligt och var lyckliga till tusen?

Telefonen ringde och vi begav oss till middagen och lite champangmingel.
Middagen serverades och tal hölls.
De var helt fantastiska, Pappa påpekade att jag får allt jag vill och att jag alltid har badat när vi varit bortbjudna, vilket jag har fortsatt att göra = badar badtunna hos Calle och Linnea jämt och ständigt.

Martins pappa berättade om hur Martin glömmer saker över allt.
Åkte på festival och glömde tältet tex.

Södling höll tal och förklara hur man håller martins kroppsform,
chips mackor och pizza är hemligheten.

Rolle, kerstin och monika höll tal om hur man ska ta hand om sin man enligt en bok från 60-talet. Jag lovar att inte ha dammsugaren på när han är hemma i allafall :p

Kjelle höll tal om hur det är att komma på tal och rimm. Inte helt rumsrena men tydligen bättre än vissa som de kom på hemma.

Camilla höll ett tal om hur det är jag som är på den riktiga resan och sen fick vi en väska som vi bara får öppna om vi krisar eller vart 10år.

Helt underbara tal! Fick även ett tal av mamma om olika blommor och huskurer.

Efter den sjukt goda maten vart det Tårta. Allting avnjöts på Algots porslinet :D
Martins pappa sjöng lite och fick upp farmor att dansa med honom på scenen!!

Sen blev det sång av Marie som var helt sjuk fin bl.a. Kent- utan dina andetag.

Presentöppning stod sedan på agendan och vi fick så många otroligt fina presenter.
För att inleda festen så bad vi Jojo sjunga än en gång så vi kunde dansa till hennes vackra toner.

Linnea sa efteråt att vi måste spelat för ingen kan vara så kär, men nej vi spelade inte vi är sådär kära! Gör vad som hellst för min älskade Man!!

Nu började själva festen och mer lyckad fest får man leta efter.
Vi dansade, skålade och skrattade om vart annat.

Jag dansade med Rolle, björn och ahlinder och självklart mina flickor.
Som sagt sjukt kul fest!!
Slutade vid 2 med slipsar på huvudet. :D

Packade in oss några för många i JGs bil och sen åkte jag och Martin till hotellrummet.
Nästkommande dag spänderades i solen på Nynäshamns havsbad!!

3 kommentarer:

Bella sa...

Shit va snygg du är!! :) kram Bella

Anna sa...

Haha med lite smink så :p

Katarina sa...

Åh, vad fina ni var! Skitsnygg klänning!!
Ta nu hand om varandra!
Kram Katarina & Siv