tisdag 16 juni 2009

Skogen here we come!!

Jag underhåller dagishundarna inne under värsta regnskurarna

ja idag ska ja ta med mina hundar i lösgruppen och gå till skogen.
Bara gå och njuta av solen och vädret som äntligen börjar likna årstiden.

Sen ikväll är det dags för agilitykurs igen.
Är så sjukt kul att komma iväg och träna och Lyra är verklien grym!!
Synd att jag klantar till mig till och från för det är då det blir fel.
kanske ska gå en ren handlerkurs med någon som har en piska så jag börjar tänka på banan.

Har kollat på tävlingar i sommar och de här har jag hittat som jag funderar på att åka på

2 aug Österåker
8 aug Häverö
15 aug Märsta-Sigtuna
22-23 Nynäshamn
29 aug Sala
30 aug Skarpnäck
5 sep Oxelösund
12 sep södertälje
13 sep vallentuna
26 sep Solna

Skulle vilja veta när Baloos öra ställes sig helt också så jag kan börja åka på utställningar med honom.
Känns så fånigt att åka med bara Lyra så hon får vänta tills Baloos öra står.
Lydnaden ligger lite på is, precis som spåret men ibland så får vi något ryck.

Baloo börjar bli könsmogen oc funderar på om dagistikarna inte är lite extra snygga.
Han springer gärna i deras rumpor och funderar att klättra upp,
men med ett litet nej så vänder han tvärt och kommer till mig istället.
Är riktigt stolt över honom!
Han har utvecklats till precis den hunden jag trodde han skulle bli när jag hade honom i famnen som liten bebisvalp.
Rolig, trevlig och lydig

2 kommentarer:

Grinna sa...

Hej!
Du måste nog tejpa hans öron i gärna 2v. Jag kan skicka bild till dig på mail. Kram Jeanette

Gazton sa...

Trevlig midsommar önskar vi i Avesta