söndag 21 juni 2009

Springtur med insikt

Så här lat är jag!

Jag har äntligen tagit mig i kragen och varit ute och sprungit för första gången sen bröllopet.
har inte haft någon motivation alls men nu börjar det märkas så dags att ta tag i det igen om bikinin ska på i sommar. Om nu vädret tillåter.

Under springturen så bestämde jag mig oxå för att sluta vara så jäkla LAT. Jag är nog den lataste personen jag känner, orkar aldrig göra något och vill hellst att alla ska göra allting åt mig, så länge det inte gäller hundarna för då kan jag göra hur mycket som hellst.

Nej nu ska det bli bättring, för tusan jag har ju världens bästa man han förtjänar väl en fru som inte bara ligger i sin fotölj och latar sig. Eller?

Satte mig ner vid sjön och skrev ner allt som jag ska göra på dagarna när jag kommer hem från jobbet, som är ett måste alltså, sen har vi ju agilityn sånt jag vill hinna med också men det är utöver, så som agilityn och lydnaden. För på något vis brukar jag alltid lyckas hitta tid till det.

Varje dag

  • Ut till Pelle för mat och kel
  • Lägga fram färskfoder på tining till hundarna
  • 1 timmes promenad med vovvarna i skogen
  • Träna på wiifit 30 min om dagen
  • Laga mat till min älskling
  • Plocka och hålla efter här hemma

Inte så jobbigt och det mesta självklart men e man slö så är man.

Sånt som inte ska göras varje dag

  • Mån - Veckohandla
  • Tors - Tvätta
  • Mån, Ons, Fre - Springa med Lyra runt sjön

Tror ni jag klarar det här?
jag hoppas verkligen det, ska lyckas komma på någon belöning till mig själv om jag gör det
och en bestraffning om jag inte gör det.

Men belöning nog kommer nog vara en gladare gubbe här hemma och en piggare kropp.

För tusan jag är ju bara 22år ska ju orka hur mycket som hellst.

För övrigt är det bara 2 veckor tills jag har semester nu, tror no det känns skönt eller?

Nej dags att sätta fart med nya pigga livet och börja städa lite

1 kommentar:

Nini och Zoë sa...

Hej, ska gå och lägga mig, men måste bara säga först - självklart klarar du av allt det där! Du är nog den mest envisa människan jag känner - så bestämmer du dig för att bli mindre lat så klarar du det galant. Själv är man ju inte SÅ duktig... men jag ska också bli bättre! Nu när jag slutar med företaget ska jag se till att inte gå upp de där 8 kilona som jag gick ner under dogwalking-året. Jag peppar dig, så känns det lite lättare för mig också! :) Kämpa på!