söndag 14 juni 2009

å så var dom bara 3...

Nu är det bara tre kattungar kvar.
den minsta som kom först klarade sig inte.
Redan igårkväll när jag var inne och titta till de innan jag gick och la mig,
låg den lilla kattungen på andra sidan korgen.
Jag la tillbaka den vid den andra och där grävde den ner sig,
men i morse så hade den dött.

Men de andra är tjocka och glada.
De som är kvar är den helsvarta, den med vit bläs i ansiktet
och den med ett litet vitt sträck i ansiktet.
Den som dog var den som hade vitt runt ansiktet.

Idag ska mamma komma och titta på de små,
andreas och malin ska också komma föri och titta.
De ska flytta och har länge funderat på en katt,
så kanske att de tar en liten bebis till slutet av sommaren.

Sen vet jag inte om min bror vill ha en kattbebis istället för Tiara,
isåntfall har alla kattungar hem.
För vi ska iallafall ha kvar en liten söting här.

Sen får vi se om Tiara flyttar till min bror eller mina svärföräldrar.

Inga kommentarer: