onsdag 11 februari 2009

tuff sötsak

Baloo blir tuffare för var dag som går,
han testar hur långt han kan gå innan Lyra blir sur,
eller hur långt han kan gå på mig innan jag tycker att det räcker,
han har till och med börjat testa katterna.
Den söta valpen som kom så fort man satt sig ner är borta,
nu är det en valp som tittar och verkligen undrar varför han ska komma.
Kommer han så håller han sig en meter i från så han inte ska råka få koppel på sig
så just nu är det träning på att inte koppla/bli upplyft varje inkallning
och inkallning i långlina så jag kan fånga in honom om han inte kommer.
Ute på nya ställen är han fortfarande den söta valpen som går hack i hälen på en.
Idag gick jag på promenad med Baloo och Lyra i skogås bostadsområde,
båda hade långlinor på sig. behövde bara säga åt Baloo en gång att jag verkligen menar att han ska komma när jag säger det. Sen kom han som ett skott varje gång jag ropa.
Sen gick vi förbi en storpudel innanför ett staket,
pudeln ville busa men jag tog tillfället i akt och tränade på att vara uppmärksam på mig.
baloo var superduktig och lär sig väldigt snabbt hur han ska göra för att få korv ur min hand.
Lyra är äntligen ordentligt trimmad och är supersnygg igen,
tycker verkligen hon är ful när hon är otrimmad,
men hon är sjukt snygg när hon ÄR trimmad kan inte sluta titta på henne.
Har tagit upp lydnaden ordentligt igen nu och varit och köpt belöningsleksaker så snart ska vi ut och tävla så vi blir av med lk1 och kan börja med lk2.
Nej nu är det slut babblat för idag.

Inga kommentarer: