söndag 15 februari 2009

Utställningar

Ja nu är Baloo anmäld till sin första utställning.
Blir exakt på hans 4 månaders dag den 28mars.
Blev nämligen kontaktad av Baloos mammas uppfödare Lotta som tyckte att vi skulle gå på den och jag som älskar att sprinag vänstervarv hoppa såklart på.
När jag sen såg att det var dobermannsklubbens vinterutställning blev jag ännu gladare, har ju ställt på den förut och eftersom jag håller en bra koll på dobermannvärlden och jeandarks snygga hundar så är det alltid kul att titta när de springer vänster varv för de är riktigt duktiga!!
Lite sidospår kanske?

Ja men iallafall nu har vi något att träna på här hemma, ska bli kul att lära sig hur man bäst ställer en lappis. Vilket koppel ska man ha på dom tex? du som vet får gärna svara på den frågan. Ja vad annat ska man tänka på med just lappisen.

När jag ändå tänkte på utställningar så passade jag på att anmäla Lyra till Lilla sthlm så ska se om jag lyckas trimma på henne ordentligt nu så hon är riktigt snygg till utställningen.
Ska bli roligt att springa vänstervarv med henne igen för hon är ju verkligen min stjärna.

nej dags att gå och sova så godnatt på er.

2 kommentarer:

Lappbergets Blogg sa...

Hej Anna
Det är inte Dobermannklubben för den är den 28/2 utan den jag pratade med dig om är anordnad av Grand Danoisklubben. Hoppas nu att du anmält till rätt utställning?:)
Apropå kopple så är de bäst att ha ett svart utställningskoppel på en lappis och jag kan visa dig lite då vi träffas hur du ställer en lappis men de är vädligt enkelt. Vi ses ju på lördag hoppas jag? En liten fågel har viskat till mig att vi får besök. //Lotta

Anna sa...

Haha då har jag bara letat rätt på fel då, men men spela roll. Mailade iallafall till mailadressen jag fick av dig :) så borde ju bli rätt.

är det ett svart bandkoppel? borde vara. för terrier ställer man ju ofta på kedja.

Lördag? har inte hört att vi ska träffas på lördag men ska vi det så är jag där :D