tisdag 3 februari 2009

massa babbel om baloo sötnos mm

Oskýldiga minen påslagen

Här hemma funkar allt väldigt bra.
Baloo hänger med på utflykter och e en riktigt coolkille.
Är det något nytt så sätter han sig ner och tittar på det
för att sen vända sig mot mig för att ge sin matte en puss.

Inatt behövde han gå ut 3 gånger,
1 gång pga att martin prata/skrek i sömnen
så att vi alla vakna *stor suck*
Sen behövde han gå ut 2 timmar senare och jag gick upp släppte ut honom och han kissa,
men när jag tog in honom igen blev han inte lugn och jag hörde hur hans mage bubbla,
så efter mycke övertalning av korppen för att lämna det varma täcket igen så gick vi ut ännu en gång och efter det blev han lugn och sov så gott.
Sen vakna han vid 6.30 igen och väkte oss,
precis jag börjar jobba exakt den tiden så man kan lugnt säga att vi försov oss!
Men bra att ha en valp som kan säga vilken tid man ska upp.

Sen åkte vi till jobbet där Baloo fick en egen hage att sova i medan dagishundarna kom.
Han var lite nyfiken men som sagt en cool kille så la sig ner och sov efter ett tag.

Nu ligger han här i soffan på ena sidan om mig och på andra sidan ligger min trogna Lyra.
Hon e så underbar! Fast just nu är hon lite dryg, är väl löpet som spökar antar jag.

var iväg och köpte mer hundmat igår och passade på att köpa nya koppel och halsband till hundarna :p Lyra hade redan ett sånt koppel som jag köpte men är så skitigt så hon fick ett nytt.
Så nu har de matchande koppel och halsband.
baloos är blått med rosa rand i och reflex i det rosa och lyras tvärtom
alltså rosa med en blårand i som har reflex i.

För övrigt har jag blivit sjuk igen!
Jippi! Så nu har jag halsont och igenkorkat öra.
Men men försvinner tills jag gifter mig hoppas jag :-p



Inga kommentarer: