lördag 7 februari 2009

En vecka med Baloo


Ja nu har min lilla skit bott här i en vecka. En vecka känns så mycket längre!!
Han har kommit in i familjen perfekt och passar in i mitt liv som handen i handsken.

Vi har bara haft 5 olyckor inne under hela tiden och det känns väldigt bra,

han går nu och sätter sig vid dörren när han vill ut.

Han vet även att man just ska sitta innan dörren öppnas eller innan maten serveras.

Sitt är även det komandot han verkligen kan, säger man sitt så åker rumpan ner snabbt och automatiskt.


Vi börjar lära känna varandra ordentligt och det märks att Baloo börjar känna sig hemma för nu testar han hur mycket man får göra här hemma och vad man får bita i.

Saker han testar att bita i: min väska, soffan, mina ben, mina armar, veden och lyras skägg.

Han börjar även våga ta ut svängarna på tomten och om han inte ser mig så springer han bara upp och sätter sig på våran bergsknalle framför dörren och tittar ut över tomten.


Baloo är helt klart en tuff kille, cool och tuff och inte mycket bekymrar honom.
Han vill gärna gå sin egen väg och är envis till tusen.

Han älskar mat och lek så han är väldigt lätt motiverad när det gäller träning så det känns väldigt hoppfullt inför våran framtida tävlingskarriär.

I mars ska vi börja våran valpkurs hos Lotta Linusson vilket jag längtar mycket till ska bli väldigt kul.


Jag har lagt upp bilder på honom från igår, för jag har äntligen fått tillbaka min systemkamera så nu kommer det bilder som är bra. Lyra är såklart också med på ett hörn då de e bredvid varandra typ jämt!


Inga kommentarer: