torsdag 20 mars 2008

Snart lillasthlm

Nu i kväll har Lyra blivit kammad, lite finputsad i trimmningen,
badad och så har vi övat på att stå fint.

De första grejerna var inte så populära men att stå fint är väldigt roligt!
fast hon tycker jag e lite omständig med hennes ben och sånt :-p
Vad tycker ni? Ser hon bra ut?
E så himla svårt med trimmningen tycker jag och speciellt eftersom hon e svart, man ser ju lixom ingen ting :-p
För övrigt är jag fortfarande helt valpgalen och tittar på en massa valpbilder.
Men imorn ska jag och Lyra iallafall pussa på Max och Runa!!
För de ska sova hos oss till på lördag!!
Så på utställningen får ni väl se en helt nerskitad och slämmig hund istället för fin utställningshund. Brukar ju bli så när det vankas bus med andra hundar.
Om det är någon i som läser den här bloggen så skriv gärna en kommentar så att jag vet om det är npgon därute som läser eller om det bara är jag själv!

Jag har lärt in kommandot, platt = ligg med huvudet ner.
Visst e hin söt!

Matte vad ska vi göra nu?
Om jag ligger blir du nöjd då?
Är det så här du menar att jag ska stå?
Såhär då? Ja ena benet e ju bak iallafall
Eller du kanske vill att jag ska ligga? det e jag bra på!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi läser ju såklart :D

Mikaela och hoffe tokarna