lördag 8 mars 2008

Skogås med Saga och Lotus

Igår så fixades allt det sista med dagis utom banken,
bankgubben ringde men han inte svara och så hade jag inte hans nr
med mig så kunde inte ringa upp (han hade doltnr)
Men har iallafall en bra bank kontakt!
Så igår efter att jag ringt allt och alla 13 gånger
så åkte jag och hämta Mikaela och hoffetokarna.
www.sagaochlotus.se
Det började med att de drog till i kopplena som galningar när de såg min bil
(min bil=sak som tar en till roliga ställen) så Mikaela fick bränsår på händerna!

Vi åkte till skogås så att Mikaela kunde se hur det ser ut i verkligheten.
Först gick vi bort till badplatsen där hundarna var skogstokiga!
Var ju evigheter sen de träffades, plus att de alltid är galna.
Lotus badade såklart :D och Saga och Lyra stod på stranden och glodde.
Efter det gick vi för att inspektera skogås lkk rasthage.
Jag får ju nämligen låna den så att dagishundarna kan få springa fritt.
Den var väldigt fin, precis som jag kom i håg.

Det är roligt det där med hagar så fort hundarna ska gå in i en så blir de överlyckliga.
De blir lixom glada att de ska få vara lösa i en hage!
För som sagt de e ju vana att springa lösa i skogen och det är tydligen inte riktigt samma sak.
Tog några bilder men som vanligt satte jag in de i fel ordning så bilden
överst är den som togs sist på promenaden.
Finns fler bilder från promenaden på www.sagaochlotus.blogg.se
Lyra och Saga sitter fint i Hagen
Hoffarna i hagen

Två galna hundar på språng!!

Lyra ska leka "skälla på Saga"

Fåglar är alltid roligt tycker Lyra.
Fast på avstånd!

Vi hade besök av 3 gäss och 3 änder
Hundarna kunde gå på den tunna isen!
Mikaela och galningarna studerar vattnet`?

Lotus badar och Saga och Lyra studerar token :p

Lotus på väg i efter en pinne

Allmän inspektion av badplatsen


Lotus badar och Saga funderar påhur lång hennes hals kan bli,
så hon kan få tag på pinnen han har utan att bli alltför blöt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka sötnötar hehe :D