tisdag 4 mars 2008

Heldag på ssbk

Idag har vi varit iväg och tränat på ssbk.
Först gick vi igenom hela lk 1 och det gick riktigt bra.
Nu är det bara platsliggningen som ska in, Lyra har blivit väldigt kinkig på vädret tyvärr.
Men vi övar och övar och förhoppningsvis släpper det snart oxå.

idag var även första dagen vi tränade rutan själva.
Det var riktigt roligt, tog inte lång stund innan Lyra fattade att hon skulle sikta på konerna för att hitta targeten som gömde sig där i.
Hon är verkligen duktig när hon vill min lilla hund.
Efter ett långt lydnadspass så fick Lyra vara uppbunden ett tag.
Nu skulle det tränas agility för första gången i år på riktigt.
Så jag bar ut tunnlar, säcken och långhopp.
Bestämde en bana och sen var det bara börja bygga.
De där jäkla hinderna är ju rätt så tunga så tog sitt lilla tag.

När jag äntligen var klar var Lyra riktigt taggad.
Men lydnadsträningen har verkligen satt sina spår i agilityn precis som jag hoppades.
Hon lyssnade jätte bra och gjorde inga frivarv.
Vi körde banan 2 gånger och sen övade vi enskilda hinder,
så som slalom, säcken, tunnel, vippen och däcket.
Sen i slutet tog vi 2 rundor igen och sen en sista fotorunda.
Är riktigt nöjd med bilderna trotts lite dålig fokus ibland.

Sen var det dags för Lyra att bindas upp igen och för mig att släpa in alla hinder jag tagit ut.
Vid det här laget var det lervälling på hela planen och jag och Lyra var mer bruna en våra vanliga färger.

Helt underbar dag och vi tränade i ca 3.5 timme, skönt!
Sen innan det var vi ju iväg ohc köpte köttbullar och koner och sånt så det blev en heldag.
Så nu ligger Lyris utslagen i soffan och rör sig inte en cm.

Lyra på balansen.

Underbar bild som fångar farten i tunneln


Är det inte en hund som kommer ut där inne i mörkret


Hm ska jag till nästa hinder nu tro?

Vi tränade slalom en massa!
Men det är inte lika lätt att få slalom på bild som de andra hindren.
Här är Lyra på väg ut från hindret.

Lyra hoppar för att snabbt kunna komma till nästa hinder.

Över långhoppet,
som jag förövrigt bara hittade två längder till.

Fort och säkert egenom däcket.

Uppe på A:et
riktigt fin blå himmel idag.

Tar sats för att springa ner.

Klara färdiga dyk!

Vad kommer ur säcken om inte en liten Lyra.

Sitta i slutet av vippen ska man så att man inte missa poäng.

Under hela träningen hade vi en skata
som var vår publik på folktomma ssbk.
Här ser han om det verkligen är så svårt att
gå balans på den där saken.

Inga kommentarer: