lördag 22 mars 2008

Lilla sthlm

Lyra hälsar på en svart terrier - lite strlskillnad.
Ja idag var det äntligen dags för lilla sthlm.
Var riktigt trevligt att få träffa maggan och hennes hundar och äntligen fick jag se lilla Alma.
Anette kom oxå förbi vilket var roligt!
Lyra åkte ut på en 1 med bedömningen att hon hade för gles päls.
Jag blir tokig på den där jäkla pälsen, fattar ju verkligen inte hur den ska va!!
Men men bättre lycka nästa gång snart plockar vi nog ett cert ska ni se :p
Kritiken blev iallafall så här:
18mån ungtik förefaller ngt outvecklad för sin ålder, mkt bra proportioner,
mörka fina ögon, utm rygg och svansättning, rör sig och visar sig väl.
tyvärr är pälsen inte i utställningspäls för dagen.
kv: 1
kk: 1
Lyra står fint i ringen

Chester står och visar upp sig

Lyra undrar varför hon måste sitta här och glo

Fanny sitter och tittar in i ringen innan hon gick in och knep certet och blev champion!
Grattis!!!

Lilla Alma i utställningsringen fick en fin BIR-valp rosett!

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att Lyras päls var för gles, men som sagt, bättre lycka nästa gång! Har försökt ringa dig, men så kom jag på - bloggen! Så nu vet jag hur det gick. :) Fina bilder! Imorgon åker jag till mässan och kollar in pudlisarna. Självklart ska kameran med.