söndag 11 april 2010

Agilityplan upplagd


Den här veckan har jag mest ägnat mig åt att riva hemma och jobba.
Tur hundarna är med på jobbet så de får ut något av det.
Har varit i skogen varje dag den här veckan så de har fått springa och busa ordentligt!
Baloo som har trott att han är oövervinnerlig och störst vackrast och bäst har även fått lära sig nu i veckan att han visst inte var det.
Ja vackrast är han ju och bäst i mattes ögon oxå men kanske inte störst.
Men han fann sig bra i att bli nedtagen och har nu lugnat sig på den fronten.
Han insåg också att han nog behöver mig eftersom jag kan rädda honom från de andra hundarna, för jag är ju iallafall störst vackrast och bäst :p iallafall i hundarnas ögon hoppas jag.

jag jobbar med att trimma klart Lyra som är halvtrimmad just nu vilket inte är särkillt snyggt.
Annars så flyter hennes liv på som vanligt min underbar gumma.

Annika sitter ju på massor av agilitykunskaper och jag suger åt mig allt jag kan. Så nu har jag börjat träna torrhandling med baloo och Lyra.
Måste säga att det är lättare med Baloo som är som en tom bok jämfört med Lyra som försöker lista ut om jag vill att hon ska göra något hon redan kan.

Förutom det så var jag på första tillfället på agilitykursen i helgen. var självklart på skogås lkk. Var bara infomöte men ska komemr bli bra kommer träna in hindrena på kursen och handlingen på jobbet.

Inga kommentarer: