lördag 24 april 2010

MH med Baloo

Idag har jag Martin och Baloo varit i Märsta för att testa Baloo.
Vi var där rätt så tidigt för att hinna se hunden innan, men de var istället försende så vi satt ett bra tag i bilen och väntade.

När de väl kom tillbaka med första hunden (Baloo var nr 3) så bestämde vi oss snabbt för att Martin fick vara kvar med Baloo då han inte kunde slapna av i bilen med så många hundar runt om kring sig.

Jag gick med iallafall för atts e hur det gick till irl och för att se hur banan såg ut. Var riktigt intressant.

När vi väl var tillbaka skulle vi hitta Baloos chip, det var lättare sagt än gjort först började batterierna krångla och sen så hade chipet åkt ner och lags sig på bogen.

Efter ett litet tag var det då våran tur, och jag var lite nervös ändå.
Baloo var på om vi säger så. Martin filmade allt så ni får se själva.
Men var riktigt roligt att se hans reaktioner och att han skulle leka och hälsa var jag inte ett dugg rädd för. Tyvärr filmade Martin första momentet med linskyddet på men kan säga att det så ut som det brukar glad och lekfull hund som älskar alla :p

Passiviteten var väl inte riktigt hans grej men vad ska man säga livet leker vi har inte riktigt tid att stå still i skogen. Hemma där emot kan vi vara passiva jättelänge. Men man har ju aldrig tråkigt med den här busen!

Var som sagt riktigt roligt att se hur han reagerade och är riktigt stolt över honom. Beskrivaren tyckte verkligen att det syntes att vi var ett team!

Roligt roligt men nu är han trött!
Filmerna kan ni se på youtube så snart de är klara.
Nu ska jag lägga jeanettes papper på lådan så hon får bevis på vilken fin hund hon har fött upp.

Del 1 av MHt http://www.youtube.com/watch?v=ua33DozxC7Y

Del 2 av MHt http://www.youtube.com/watch?v=FjiON9aOZIc

3 kommentarer:

Guggie sa...

Det var lustigt att se honom. I stora drag var han väldigt lik Frisco. Baloo skäller dock mer, vilket inte Frisco gjorde, förutom vid spökerna för då blev han HEL-tokig. Jättearg...innan han fick gå fram och se att det inte var nåt farligt. Då skulle han sitta i knät på dem.
Han verkar vara en pigg och glad "liten skit" din Hobbe - positivt menat!

Guggie sa...

Nämen vad säger jag - Jag menar ju BALOO förstås! Sorry. (Har jobbat långpass hela helgen - skallen är inte riktigt me än)

Anna sa...

Skulle du inte kunna skriva in mhresultatet på slk.nu under hans sida? Är så kul att se vad andra hundar har fått.
Ja baloo är en väldigt glad typ som älskar allt och alla!
Otroligt rolig träningshund också ja en helt perfekt hund enligt mig iallafall :D