tisdag 20 april 2010

Agility för hela slanten


Hundarna och jag bombas av agility just nu!
Vi älskar det lika mycket alla 3 tror jag, hundarna drar ärevarv och får busryck om vart annat när leksaken erövrats.
Igår kväll tränade vi med Annika,
lyra och jag tränade på tajta svängar alltså att hunden ska vända tillbaka upp direkt efter hindret, och ja matte måste som vanligt öva på handlingen och roppa ut komandot vid rätt tid.
Men vi ska öva på.
Baloo fick träna lite framåtsändande och spontanhopp över hinder för att få han att blicka framåt.
Fattar inte varför jag är så trögtänkt så fort det handlar om en ny hundsport. Är det lydnad vet jag vad jag ska göra men att bara tänka om och göra samma på agilityn får min hjärna att koka.
Inte lätt att vara så ung och redan så förvirrad!

Idag är det Kurs med Baloo igen, får se vad vi ska gå igenom.
Hoppas på något Balanshinder så jag kan träna kontaktfält med Baloosan.
Vi kommer bli riktiga agilityproffs :p

Inga kommentarer: