söndag 18 april 2010

Hundvecka!!



Den här veckan har varit full av hundträning!
En vecka jag verkligen gillat.

I måndags var jag ute och sprang med båda busarna på lunchen.
efter jobbet inhandlades ny sele till Lyra och speciella springkoppel med resår så det inte blir några tvära stopp.

I Tisdags var vi ute igen på en springrunda men den här gången här hemma runt området med nya selar och koppel. Gick skitbra!!

Onsdagen var våran mega hunddag. Var först i Hagen med dagishundarna, Lyra fick vara inne och Baloo fick gå på promenad.
När vi är påväg tillbaka ringer Calle och frågar om jag inte vill gå på promenad med honom. Självklart vill jag det.
Fixar så det går att jag åker ifrån jobbet och tar mig hem där vi möts av Calle, Max, Runa och sötaste underbaraste Nova!

Vi börjar vår vandring mot sundby gård. Gick på landsvägen dit och väl där tog jag en glass i espresso. Sen började vandringen hemåt, den här gången tog vi andra sidan och ängar och skogsvägen. Inte riktigt gjord att gå på men mycket roligare.
Gick uppför, nerför och stora ängar där hundarna kunde sprinag och busa.

När vi kom hem var klockan 5 och vi gick vid kvart över 12 så hundarna hade vart ute ett bra tag.
Men eftersom det var öppenträning på skogåslkk så begav jag mig dit med baloo men nu iefterhand så känner jag väl att jag skulle tagit Lyra som inte blir lika trött av sådana här dagar. Men Baloo var duktig ändå även om det inte blev så mycket träning.

På Torsdagen var dte öppen agilityträning på skogås igen och den här gpngen var det jag med Lyra och Baloo, Annika med Keri och Yes och Marianne med Atlas, Mimas och Jaspis.

Vi tränade mycket på Handling och Lyra och jag var grymma! Aldrig känts så bra någonsin. Har aldrig tänkt att på riktigt att vi ska upp i högre klasserna så men nu känns det som med lite träning av matte så kan vi nå långt.
Baloo fick träna lite grann och den hunden har verkligen kapacitet!
Så nu gåller det att jag tränar rätt känner jag.

I fredags var det vilodag för hundarna bara promenad på dagis.

Igår var det kurs för Baloo, tränade framsändande över 3 hopphinder och sen tunnel framför.
sen även hopphinder, tunnel, hopp och Baloo var grymt snabb! Kommer inte ha en suck att hinna med honom så blir handlingsträning för fullt med honom.

Sen blev det även lite agilityträning här hemma på eftermiddagen.

Idag har vi däremot varit på Gärdet och tränat att man inte får hälsa på alla hundar som man möter.
Lyra är Grym!! Vänder direkt och kommer fram till mig om det ändå är så att en hund kommer fram.
baloo var oxå väldigt duktig även om det var väldigt mycket svårare för honom.
han fick även leka med en tollartik på 9månader.
Kom även fram en finsk lapphund och hälsade lite.

Vi gick brevid och framför hästar och hundarna brydde sig inte alls så var verkligen riktigt roligt att gå och känna att de verkligen kan!

Nej nu är det dags för mat och sen är det snart nästa vecka med massa nya hundäventyr, bla agility, lakiesstyrelsemöte och Mh med baloo!!!

Inga kommentarer: