onsdag 2 september 2009

Tävlingslydnadskurs!

Min skrutt har blivit stor men den där gudomliga blicken har han kvar!

Ja idag var jag och Baloo iväg på första tillfället av höstens kurs.
Var super kul och det är verkligen så roligt att träna med min lilla skrutt.
Ja inte för att jag inte älskar att träna med Lyra för det gör jag verkligen,
då måste man vara kreativ och påhittig hela tiden.
Men med Baloo får man lite mer gratis.
Han är så söt när han gör rätt och blir så glad när han får beröm och
lika frustrerad blir han när han gör fel.
Då hoppar han och skäller på mig som att säga, jo men jag gjorde faktiskt nästan så som du ville :p

Ögonkontakten är sjukt bra och han kan sitta nästan hur länge som hellst och bara titta nu.
Platsliggningen är även den jätte bra och han kan ligga 2 minuter utan problem,
han är helkoncentrerad och när jag väl säger varsegod kutar han iväg till burken med godis i och försöker få upp den själv tills jag hinner fram.
lägganden går riktigt snabbt ner, han verkligen kastar sig
ställandet håller vi fortfarande på med kasta övningen men det är för att jag verkligen vill befästa det
ingångarna börjar bli riktigt snygga!
Farten i inkallningen är inge fel på heller utan riktig raketfart ute på planen.
apporten har vi kommit till att han tar den och håller kanske 3 sek utan komando än så länge
hoppet har vi faktiskt inte provat än men antar att det inte kommer vara några problem.


Så har stort hopp för framtiden och snart kanske även han är ute på tävlingsbanan

Inga kommentarer: