lördag 19 september 2009

festkväll ala Anna

Redo för fest!
Igår hade vi en riktigt trevlig kväll ute!
Jag började med att åka och sminka mig på makeup store där jag hade ett presentkort.
Så fick lilametalic ögonskugga som blev riktigt snyggt.
Men lite ovant jämfört med min annars osmikade vardag men snygg var jag iallafall.
Schalen ni ser på bilden är mitt nya favvoplagg och jag har den på mig jämt.
Älskar den verkligen!
Efter att ha handlat ett par örhängen och entröja som jag ville köpa redan förra gången jag var i centrum åkte jag hem där Martin och hundarna så sött låg och sov :p
Upp med dom och av med Martins hår som var lite väl långt nu.
Sen in i duschen för honom och undertiden hade Lisa entrat huset!

Ringa Evve och tracka henne tills hon bestämde sig för att följa med,
så in i bilen när vi var klara. Mot VH :D sen på vägen fick vi kontakt med Ahlinder så
upplockning av honom på vägen mot stan igen.
In och leta parkeringsplats och japp vi fick en! Tur att folk är så dåliga på att läsa skyltar och vi så grymma på det :p
Vi rullade in på bröderna olsson och satte oss där nere undertiden som vi väntade på att få bord.
Men vilken miss för tydligen är det 23 där (inget jag märkt tidigare har faktiskt suttit där en massa gånger innan) så Lisa och evve fick inget att dricka.
Efter ett tag rullade vi upp och väntade och precis när vi skule få ett bord för 5 bestämde sig Evve för att åka hem istället :(
Men vi hade trevligt ändå. Blev som vanligt en fisk och skaldjursgryta till mig!
Älskar verkligen den!
Nu ville vi ut och dansa så vi gick till Kellys :D men tror ni det var något dansgolv där just nu eller? Nej så ingen dans för mig :( men goda drinkar och riktigt roligt hade vi.
När vi std och skulle gå in på Kellys så ringde Calle och så vart det bestämt att bastun väntade när vi kom hem.
Så när Lisa bestämde sig för att nu var det faktiskt dags för henne att dra sig hemåt för att kunna jobba 6 timmar senare (starkt jobbat!) var det dags att hitta en taxi hem mot bastun.
Är det något som jag verkligen älskar med Martin är det att han alltid kommer med roliga galna idéer och så även denna kväll.
För utanför Kellys stod en kille med en taxi i form av motorcykel modell tyskland 30-tal men byggd på 60talet för ryska armén.
Så hur tar vi oss hem? Jo såklart med motorcykel :D
Martin åkte bakpå och jag satt i sidovagnen och lekte kulsprutemilitär.
Fick låna riktigt tjocka jackor och hjälmar men kan säga att det var rätt kallt ändå men jäkla va kul det var!!
Vi blev avlämnade vid bastun där Calle satt och umgicks med Linneas brorsor.
Var riktigt skönt och jag badade faktiskt två gånger även om jag inte dopade mig nån av gångerna var ju så sjukt kallt.
Benen domnade bort på 2 sek i vattnet, men den snälla söta Calle "hjälpte" till och skvätte vatten på mig iallafall jag blev väldigt glad för hjälpen vill jag lova.
Ska nog lyckas hämnas någon gång! *moohahaha*
Sen ramla jag hem för att sova och vara pigg idag :D
Så nu är det dags att gå upp till Calle och Linnea för att åka till Ikea med tjejerna i huset och köpa en schäslong till deras övervåning. Men först förbi Martin och lämna av hudnarna som ska få hålla vakt/sova när husse jobbar.

Inga kommentarer: