fredag 18 september 2009

ledighet vs jobb

Ja känner just nu att jag inte har tid att jobba,
har så mycket jag vill göra.

Har varit iväg och köpt mig ett träningskort på friskisochsvettis i farsta.

Så i onsdags var jag där och körde lite lätt på gymmet,
tränade mest armar och mage men lite ben blev det väl i bara farten.
Igår skulle jag gått på pass i ringen men han inte för min syster som åker
till afrika idag igen var hos mina föräldrar och åt mat så passade på att se henne lite.

Men Lisa som jag skulle träna med kom över så vi kunde åka till Rudan och springa ett avrv i spåret istället.
blev väl typ en 3 km tror jag, vi sprang lite runt där det var upplyst så vet inte hur långt det var.

Hade med mig Baloo som fick vara lös och bara kuta omkring som en tok
och det vill jag lova att han gjorde.
Han hade lite problem med att det sprang en människa en massa meter framför oss,
så han ville gärna springa ikapp den, men det fick han ju inte för mig :(
Men annars var han duktig och lite av hans överskottsenergi från två lugna veckro försvann.



Tidigare på dagen så passade jag på att ta en ledig dag från jobbet.
Eller jag jobbade ju till halv 10 men var inte så många hundar och två duktiga praktikanter så de fick klara sig själva så åkte jag till CRT och köpte nya koppel och halsband till hundarna.

Blev svartrosa koppel och guldstryp så nu är de så snygga så när vi är ute och går.
Självklart matchar kopplena min nya schal och mina nya skor.

Mina hundar är verkligen inga accesoarier utan mina bästa vänner och träningskompisar men om man kan matcha kopplena med sig själv så varför inte?

Efter inhandlandet så fick jag tag på min svärmor genom martin så vi bestämde att vi skulle åka till tyrestaby och gå på en koppelpromenad med hundarna.
De skötte sig faktiskt ganska bra och vi såg hästar och baloo tittade storögt på dom stora djuren.
Han tyckte dock att de var lite oordning på dom så han skulle nog gärna velat springa in och leka riktig vallhund.

Efter en fika på lilla fiket så åkte vi hem och jag och hundarna somnade snabbt i sängen för att sen åka till mina föräldrar.

Inga kommentarer: