fredag 21 augusti 2009

Tävla inte så lätt som man kan tro ibland

Åkte hem från jobbet igår med en väldigt trött kropp och en själ som bröt ihop minst 3 gånger.
mitt liv i glasbubblan har slutat och jag har slungats ut i riktiga världen med ett jäkla brak!
det tar på mig både fysiskt och psykiskt ska jag säga.
Tur jag har min aldra bästaste martin, mina vänner och min familj i mitt liv så jag inte tappar all tro på mänskligheten även om det är nära.
Förstår inte hur min syster kan ha styrkan till att jobba med att hjälpa så mycket folk som varit utsatta för hemska saker hela dagarna.
Alla heder och kärlek till henne för själv skulle jag aldrig klara det.
Men slut babblat om det skitet.
I vilket fall kom jag hem var trött uppgiven och fattade inte hur jag skulle kunna ta mig iväg om 2 timmar igen.
pratade med Lisa i telefon ett bra tag och precis när jag avslutat samtalet för att börja plocka ihop sakerna till agilityn som jag fortfarande inte var sugen för 5 öre att åka på så kom väldens bästa Calle runt hörnet med mina älsklingshoffar Max och Runa.

vi pratade och skrattade och bestämde att sen när husen är klara då tar vi med oss våra familjer upp till Dalarna och skiter i fjollträsk här nere.

Jag är beredd att åka på en gång!

Packade ihop grejerna stoppade in Lyra i huset och tog med Baloo för att gå på promenad med Calle, Max och Runa. En skön promenad och baloo han springa av sig lite.

Sen snabbt hem, in med Baloo ut med Lyra och in i bilen.
Till skogås för att tanka men var så sjukt mycket bilar så sket i det och tänkte att jag tankar när jag åker hem istället *FEL*

Iväg till Anna med Lurvas och dagen till ära var Anders och Ellinor med. Självklart var jag sen jag och tid går inte hand i hand.

iväg och ta sig till tävlingen.
Inga problem vi lyckas hitta fram och där ligger agilitybanan!
men vart är allt folk?
Vi ringer! Inser att vi är på fel plats! bara sätta sig i bilen och försöka hitta till rätt ställe igen.
Upp på kymlingelänken, men bilen börjar hacka och vad händer?
JO BENSINSTOPP! Han in till väggrenen iallafall.
Shit vad gör vi nu då?

Ringer till tävlingen och säger att vi blir ännu senare om vi äns kommer.
Efter att vi övervägt alternativen så börjar Anders gå mot närmaste mack för att inhandla dunk och bensin.

Kvar i bilen sitter vi och pratar skit, tränar hundarna lite och skrattar.
För såklart att det här skulle hända just nu! Mitt liv är ju ändå kaos så varför skulle inte det hända mer idag.

Efter ett bra tag kommer Anders tillbaka med 6liter bensin i en 5 liters dunk (hmm hur går det till?). Tanklocket satt såklart på vänster sida! Så anders försökte tanka i bensinen utan att bli överkörd! Starkt jobbat!

Nu är bilen tankad och dags att åka till närmaste mack.
tankade och köpte en korv med mos.
Nu var det dags för ännu ett försök att ta sig till agilitytävlingen!

Ut på E4an av vid rätt avfart in i vad vi fattar skulle vara rätt plats. På beskrivningen stod det.

Förbi nybygget in på byggarbetsplatsen.

Det gjorde vi oxå, men fel arbetsplats, backa tillbaka ut på en annan väg på byggarbetsplatsen.
ja men här verkar det vara eller?
Kör på en grusväg, grusvägen blir en arbetsväg för grävskopor och sånt, sen tar vägen slut!
Vända? Nej kommer aldrig gå, vi byter förare och Anders backar ut där ifrån.

Provar att åka en annan väg och träffar på en människa med hund hon säger att vi ska tillbaka och inte dit iallafall.

vi åker till någon fotbolls lats och tittar på den värdelösa kartan över vart vi ska.
Bestämmer oss för att försöka åka tillbaka där vi nyss varit igen för BK måste ligga där någon stans.
Svänger in på en annan väg denna gång, vägen verkar stämma för den heter brukshundsvägen!!!
In i skogen på någon jäkla elljusspår/cykelbana för bi en byggarbetsplats, bilar med öppna bakluckor (hundbilar), förbi gående folk och tillslut ett hus och massa hundbilar!!
*yey* nu är bara frågan om hela tävlingen är slut eller om vi kanske kan få springa ett varv iallafall.

kommer ner lagom till banvandringen av smallhundarna i hoppklassen, för ja vi var ju bara 2 timmar sena :p
In som nr 1 på banan och det gick skitbra lyra var på lyssnade bra och hade jäkla fart.
Tyvärr diskade vi oss på att lyra springde på fel sida hindret och jag ropar såklart "Nej Lyra, Här!" Så då hoppar hon ju såklart mot mig för här betyder ju "härhopp" men jag var så lycklig att få springa i huvudtaget så det gjorde ingenting.

Tyvärr diskade sig lurvas oxå men vi hade en rolig resa och vi kom faktiskt hem utan några större missöden!

Nej dags att starta den här dagen, hoppas på lite bättre tur idag.

2 kommentarer:

Grinna sa...

Säger bara OJ vilken dag du hade!
När allt börjar gå på tok så verkar det alltid som att det fortsätter så...
Hoppas att ni kommer iväg till dalarna för det behöver du!
Massor av kramar!
/Jeanette

Gazton sa...

Ha ha ha...låter lite som när vi åker iväg på hundutställningar, snacka om att kunna villa bort sig. Även vägen hem, en gång var dom på väg mot Oslo =/ vad säger man.