lördag 23 februari 2008

Lakies promenad

Hej hej
Idag har varit en rolig dag, både för mig och hundarna.
Kl halv 10 packade vi in oss i bilen och begav oss till Nyköping.Där möttes vi av andra trevliga lakiesägare som var redo för att gå en promenad runt forsen i staden.
Det blev många fina bilder och hundarna skötte sig väldigt bra.
Lyra har ju lite svårt med et där att alla inte älskar henne, konstigt tycker hon.hon ville hellst leka med allt och alla under hela promenaden, Hobbe där emot ville hälst gå på sin kant och kunde väl tänka sig hälsa på tjejerna och kasper ibland.

Efter promenaden så åkte vi upp till blommenhov.Jag passade på att träna lite lydnad med Lyra när jag kom fram.
Hon var jätte duktig, känns verkligen som om det går framåt nu.
Under tiden kom det lite fler lakies ägare och när jag satt in hundarna och gett dom vatten gick jag ner till en konferans sal, för det var dags för de årliga årsmötet.
var hela 12 stycken där, vilket är väldigt bra uppslutning,
skulle vart fler men tåget från södra sverige var inställt pga tidigare storm.

En sak är säkert iallafall, det är farligt att träffa fler lakiesar, då vill man bara ha en till själv :p.
Men nej vi väntar tills i vinter och hoppas på att kunna ta kull efter lyra då.Gälelr ju bara hitta en snygg och trevlig hane bara.

Efter mötet åt vi en god macka och pratade en massa hundsnack.Sen gick jag maggan och Maria upp och tittade på lilla Wille som maria hade med sig.Dösnygg tyckte jag att han var, Lyra var inte riktigt lika imponerad.
Tyckte att han och hon kunde leka, det tyckte inte hon!
Hon ville hellre ha godis från min ficka.
Efter en lång och trevlig dag i nyköping tog jag hundarna och åkte hem.
Väl hemma fick lyra en liten avtrimmning och sen ägnade jag mig åt att uppdatera hemsidan.

Hunddagis sidan har fått sin riktiga adress nu oxå www.hundlekis.se
Hoppas ni gillar båda hemsidorna nu.

God natt för nu tänker jag sova!Skicka gärna en hälsning om ni läser bloggen så att jag vet om det är nån som läser.
Här nedan kommer några bilder från promenaden.


Först ut är Kasper, absolut snyggaste hanen enligt Lyra,
och ja han är ju väldigt söt!
Hela gänget går nere vid Forsen i Nyköping. Vi mötte faktiskt en tant men jackrussel som visste att det var en massa lakiesar
vi hade i kopplet. Kul!!
Ricki!
Lyra söt nöt som gärna vill ha en godis.
Hobbe tackar inte heller nej till godis.
bli många trevliga pratstunder på vägen och ja gissa vad det mesta handlar om.
Lakiesar såklart!!
Vi har stannat upp för att ta en gruppbild till lakelandringens hemsida
titta där nere i nyköping hade redan snödropparna slagit ut!!
Anettes hundar har sammanträde.
Ska vi inte gå snart? frågar sig hundarna

Observera Goldi i bakgrunden som passar på att sträcka ut på benen ordentligt.

Inga kommentarer: