onsdag 15 september 2010

uppdatering om hundarna


Min lilla nakna lapphund börjar få päls.
Inte för att det syns så mycket på bilden men då kan ni ju tänka hur naken han var tidigare.
Han har även börjat få lite hull och då menar jag att han inte längre är smal som en sticka och man kan känna in mellan varje revben.
Funderar faktiskt på att anmäla honom till lite utställningar med mikaela som handler.
vore roligt att se honom trava in utan att ha en matte som förstör allt.
är ju lite väl nojjig plus att han hatar att bli borstad så blir så dumt när jag måste borsta honom noch sen in och försöka få honom glad.
då är det bättre att jag borstar och mikaela ställer som bara är en rolig människa!

Annars så traglar vi med vardagslydnaden. Han är skitduktig men han skiter i att lyssna i mellan åt och är inte riktigt säker på vem som bestämmer på dagis. Om det är jag eller han. Så nu är det lite mer disiplin på mig som gäller och lite klarare regler så han slipper fundera på det.

vid sidan av det har vi börjat träna lite tävlingslydnad igen. Han tar apportbocken, ska bara förälnga riden nu. fot rakt fram och helt om men inte svängarna. språngmarch. läggande och ställande håller jag på att fasa in. han gör det när jag står framför men inte när jag är vinklad lite.
men det kommer.

Lyra då.
jo hon är grymm just nu. agilityn flyter och i lydnaden är hon sjukt duktig så funderar på att anmäla till lite tävlingar för att se om det funkar.
vardagslydnaden är jättebra, så länge jag inte koncentrerar mig på baloo *suck*
då vet hon direkt att jag inte har koll på henne och sticker efter närmaste rådjur annars så går hon så fint och skiter i alla spår.

Hobbe är bara riktigt duktig just nu. blir ingen riktigt träning för honom utan det är dagis som fortfarande är nytt. Han är sjukt duktig och håller sig nära mig. Blir det för livat frågar han vad han ska göra och det är bara att säga kom så väljer han mig istället.
Min söta gubbe!

En tråkig grej är att jag tror lyra lider av epelepsi, hon har fått fyra anfall när hon vinglar, lutar huvudet, krampar i musklerna och blir jätte låg med panik i blicken. vi går på utredning men allt lutar åt det.
min lilla skruttplutt.

Inga kommentarer: