fredag 3 september 2010

agility och unghundskurs




Igår var jag och hundarna på våran första öppna agilityträning för hösten.
Som vanligt håller vi till på skogåslkk.
Riktigt roligt.
Gjorde en lite krånglig handlingsbana.
Alla klara den bra utom jag :p
tillochmed mina hundar gjorde rätt trots att jag virrade som en tok i mitten.

Lyra var så lycklig att hon skakade.
Känns som det var ett tag sen vi tränade och hundarna uppskattade verkligen egentiden på planen.
Tog även upp lite tävlingslydnad och lyra var riktigt duktig och jag blev sugen på att börja med baloo.
Han har ju klockren kontakt och går fin fot några metrar iallafall.

Annars så var det sjukt kul att träffa agilitykompisarna oxå, vi fick även två nya med en söt goldenflicka vid namn lajka.
Lite fokuserad träning på henne och hon kommer bli jätteduktig.

Baloo har även börjat en unghundskurs på haningebk. Riktigt roligt.
Kände att det var dags att ta tag i vardagslydnaden.
Han är ju duktig men ibland så är det lite väl mycke knäck i lurarna.
så vill jobba upp så han vet att han ska lyssna jämt och inte bara när han själv vill.

Inga kommentarer: