onsdag 1 oktober 2008

Moa, Poker och Goldi på besök!

Moa på väg till Hundlekis!
Ja från igår tills imorgon har jag och Lyra besök av
hela goa lakies familjen från Anette.
Så just nu har vi alltså 4 lakiesar hemma istället för 1 som vi i vanliga fall har.
Men jag kan tala om att jag stortrivs skulle kunna ha det så här jämt,
och jag är helt säker på att lyra håller med.
Hemma delar vi allihopa på sängen och myser ihop i soffan.
På dagarna har de fått följa med till mitt eget hunddagis - Annas hundlekis
och gått på långa promenader tillsammans med hela dagisgänget.
Ibland har jag bara haft en massa lakiesar i kopplet och ibland har jag lejt ut poker och goldi
till nån av mina praoelever jag har på dagis just nu.
Men Moa har varit med och gått med en massa andra dagishundar, lyra och mig.
Hon lärde sig jättefort hur man skulle gå och bete sig i stor grupp,
mycket snabbare än lyra i den åldern.
tråkigt att dom åker hem imorgon men misstänker att anette inte gärna
vill bli av med sina små änglar.
Men är verkligen sugen på att få passa de igen.
det som är roligt är att vi brukar passa massa hundar hemma,
men bara det kommer in en stor hoffe eller nått känns huset
så litet och som om hunden tar så stor plats.
men med 4 lakiesar var det precis som vanligt bara mysigare!

Goldie, poker och Moa på väg hem från första dagen på dagis!

Inga kommentarer: