måndag 20 oktober 2008

Bushelg och lite kaninhoppning

Trevlig veckostart!
Ja för nu är det "äntligen" måndag igen,
ja jag har försig inga problem med måndagar igentligen.
men just nu håller jag på att bli lite förkyld
och då är det inte lika kul att gå upp kl 6 på morgonen för att jobba till 6 på kvällen.
Sen att jag har världens bästa jobb det är en helt annan sak.
I helgen har vi (jag och lyra) bara varit hemma,
ja förutom en tur till mina svärföräldrar för lite middag.
Jag och Lyra har busat en massa!!
Vi busade vi på tomten,
gick på skogspromenader, tränade slalom,
tränade lk 1 och gick ett låångt spår.
man skulle ju då kunna tro att min lilla hund skulle vara trött då.
Men nej nej, hon fortsatte dagen med att jag katterna
och hjälpa mig att sortera tvätt, dvs jag sorterar och
hon springer iväg busar med tvätten så fort jag inte ser.
Men mycket skratt har det varit iallafall!
Älskade galna hund!!
Igår tog jag ut Pelle plutt min lilla kanin.
Det var lääänge sen har fick springa i sele,
för nu mera brukar jag mest släppa ut honom lös på tomten.
han uppskattade iallafall sin utevistelse enormt mycket.
Han knaprade både löv och gräs.
Jag ställde upp en liten bana på 4 hinder som han fick hoppa,
var väldigt länge sen vi gjorde det också.
Förut tävlade vi ju lite till och från men pelle tröttnade
och då gjorde jag det med.
Men igår var han lite på och hoppade jämt och fint på banan.
Min gammel skrutt!
Självklart var kameran med hela helgen så nu blir det lite bilder.
Världens goaste bästaste hund!!
Sötnöten Pelle!


Usch och fy hon tog på mig! Måste tvättas bort.
Mer tvagning.
Hopp!
Mums!
Är han inte fin?
Kom och ta mig då!!
Busa då!!
Så här menar jag!!

Inga kommentarer: