tisdag 11 januari 2011

Hejdå min prinssesa



Nu springer min stjärna på de evigt gröna ängarna.
Hon leker med de andra hundarna, får träffa smulan och de tillsammans kommer bli glada den dagen vi återförenas.
Där uppe får hon jaga hur mycket rådjur hon vill,
hon får skrämma kaninerna och sova til klockan 11 varje dag.

Agility är ett stående inslag och det bästa är att
det bara kommer vara ett ögonblck för henne sen är jag där.
Då är vi återförenade.
Hon kommer aldrig hinna sakna sin matte för tiden där uppe
är inte som tiden här ner.

här nere går sekunder, minuter, timmar, dagar, veckor och år.
Vi lär oss leva med sorgen och tillslut går den värsta smärtan över och byts ut mot de glada roliga minnena vi har kvar av tiden ihop.
Den bästa tiden, tiden med min kärlek och min skugga.

Men tiden där uppe den är inte som här.
För där uppe behöver man aldrig sakna för tiden
är bara rolig och den går inte lika snabbt.

Tack för att du var mitt liv <3

1 kommentar:

Eva sa...

Så sorgligt, jag blir så ledsen. Jag minns när jag avlivade min älskade hund för många år sedan. Det gjorde ont.