söndag 3 oktober 2010

Kurshelg som instruktör

I helgen har jag hållt min min första hundkurs, i sammarbete med världens bästa hundmänniskor nämligen Bella och Mikaela.
Vi har lärt hundarna att hålla koll på sin ägare, träna av och på knappen, posera framför kameran, passivitet, inomhusaktivering, sök, uppletande och budföring.
En helt underbar kurs med många tips för hur man kan jobba med sin hund.

Ska erkänna att jag fick en ordentlig mersmak för att hålla kurser så hoppas att skogås lkk kan tänka sig att sätta ihop någon kurs som jag kan hålla i. Vore riktigt roligt!

Jag tror och hoppas att alla kursare var nöjda. var riktigt trevlig stämning hela helgen igenom.

Tyvärr fick inte Lyra och Baloo följa med då jag inte visste hur mycket tid för dom jag skulle ha. Gjorde helt rätt val. Skulle inte hunnit med dom bland allt annat. Så igår gick vi på promenad vid paradiset med mamma och hobbe.
Idag tränade jag lydnad när jag kom hem och Baloo lärde sig läggande under gång. Lyra finslipar sin fotposetion och sen blev det platsliggning för båda.

När jag skulle gå in fick jag ett infall och kastade in hundarna i duschen och fönade sen igenom hela baloo så nu luktar hundarna gott och baloo är helt superfluffig!

Inga kommentarer: