måndag 13 juli 2009

Hittat Sizzi :D

Sizzi är anledningen till att Baloo flyttade hem till oss.
Utan Sizzi skulle jag aldrig kommit på tanken att köpa en svensk lapphund tror jag.
Men nu hade jag ju träffat Sizzi och haft henne som dagishund så då föll valet ganska lätt på en lapphund och att det blev Baloo är jag något sjukligt glad över.
För precis som Lyra har han växt in sig i mitt hjärta och slagit rot. Älskade vovve.
Men tillbaka till Sizzi.
Sen jag bestämde mig för en lappis har jag försökt hittat nr till Sizzis ägare igen.
Vet att jag har det någonstans men inte hittat det.
Mikaela hade ett gamalt nr tror jag för messade men de har inte svarat.
Men nu slog jag på lapphund och Sizzi en gång till och vips så fanns det en bild på en 10veckors gammal Sizzi och under stod henens kennelnamn!!
Helt plötsligt kunde jag ta reda på vem uppfödaren va och allt som går via skk och gissa om inte hennes mattes namn stod där under ägare!
Bara ta fram hitta.se och söka på namnet så vips hade jag två nr till Sizzis matte!!
Lyckan tital och ett sms (2 för det var ett långt) är i vägskickat och förhoppningsvis får jag svar och vi kan träffas någon gång fram över!
Jag lovar vissa dagishundar fastnar liksom väldigt hårt i ens hjärta och Sizzi är en av dom.
Henne hade jag sen första dagen jag började jobba på dagis och nu har det gått över 1,5 år sedan jag träffade henne och ja jag saknar henne ganska mycket hela tiden!
Precis som med Thelma min underbara Rottis och Lotus den snyggaste Eurasien i världen!
Puss på er mina sötnötar!
Nej dags att packa ner datorn för imorn bär det av till Rom för mig och Martin!
Hundarna har redan åkt till landet och ni kan gissa om det är tomt här hemma.
Ha det bäst det ska vi ha!
Puss och gull!



Inga kommentarer: