lördag 23 maj 2009

Agilitytävling

Min stjärna!!
I morse gick vi upp kl 8 för att mötas av ett stilla sommarregn.
Gick och duscha och klädde sen på mig hundkläderna och gick ut med Lyra och Baloo.
De busa hela promenaden runt och sen kom vi in och väkte husse som skjutsade hos till Haninge BK.
han var med ett tag med Baloo men åkte sen hem för att fibbla lite med huset.
På BK var ju även såklart Anna och Lurvas och Marianne och Atlas våra tävlingskompisar.
Jag och Lyra tävlar ju i smallklassen, Lurvas i medium och Atlas i Large så var helt perfekt för då hade man någon att hejja på i varje klass.
Mitt mål för dagen var att Lyra skulle tycka att agilityn skulle vara rolig!!
Har ju nästan inte tränat något så några andra förväntningar hade jag inte.

Efter banvandring och anmälan om att vi var där så var det bara några stycken före oss innan det var våran tur.
Vi går in på banan och Lyra sitter fint och väntar på mitt startord.
Sen kör vi igång och oj vilken fart och koncentration.
Hon flyger fram och hoppar över hinder och far i tunnlarna och tar slaomet perfekt men tyvärr vid nergången av balansen måste jag gjort något tokigt för istället för att hoppa hindret som stod brevid så vände hon upp på balansen igen och diskade sig.
Men hon var snabbt ner igen och tförde resten av banan felfritt och snabbt.
Överlycklig över min duktiga glada hund sprang vi bort till våra kompisar och belöningen!!

Sen var det lurvas tur och han var oxå jätte duktig, tjuvstartade lite men annars körde han på fint, och sist var det marianne och atlas som var jätte duktiga efter att marianne missat att det var hennes tur att gå in.

Sen blev det lunch och cattis kom med vovvarna och sin söta dotter Fia.
I sammaveva pratade jag med Martin och han bestämde sig för att åka med sin syster till ikea och inhandla inredningsprylar till bröllopet.
Det betydde att jag inte behövde följa med så jag kunde stanna till Hoppklassen och tävla ett varv till.
Baloo som var hemma med Martin fick komma upp och träna på att vara i tävlingsmiljö och han var riktigt duktig. skällde lite på de springarna hundarna och tyckte att jag och Lyra borde vara vid honom och inte fjanta runt över några hinder på banan.

I hoppklassen kom vi in som nr två och Lyra blev nog lite störd över Baloos skällande,
plus att hon var lite trött efter en lång dag på tävling.
Så hon var inte lika på G denna gång men körde på bra. Tyvärr sprang hon förbi ett hopphinder och klantig som jag var sa jag bara Lyra här så då hoppade hon över hindret på tillbakavägen så vi blev diskade även denna gången.
Men vad gör det när målet är att vi ska ha kul och visst sjutton hade vi det!!

Älskar min svarta lilla skugga!!!Vi har så sjukt kul tillsammans och hon är alltid så duktig.
Ska även bli kul sen när Baloo har kommit så långt i träningen så han oxå kan tävla.
Mina duktiga små vovvar

Har lyckats få in lite mobilbilder i datorn så varsego och titta

Baloo börjar bli stor, tyvärr står inte vänster öra alltid sådär fint upp

Marianne och atlas på banan

Vippen i hög fart

A:et och Marianne visar tydligt att han ska ner hela vägen

Lurvas på balansen

Inga kommentarer: