torsdag 11 september 2008

Grattis världens bästa Lyra på 2års dagen!!!!!!

Ja må hon leva
ja må hon leva
ja må hon leva.........ut i hundrade år!
Idag fyller Lyra och hennes syskon 2år.tänk att för precis 2 år sedan föddes en kull med hundar där en av valparna skulle förändra hela min värld!!
Den här valpen kröp sig in i mitt hjärta, närmare och närmare tills det blev som det är idag,
för hon kröp så långt in att det inte längre går att skilja henne ifrån mitt hjärta.
Bara tanken på ett liv utan henne får mig att börja stor böla!!
Många undrade på lakieshelgen hur jag och Lyra kan ha sådan kontakt,här har ni svaret,
jag tror att vi båda växt samman och blivit ett väldigt starkt team för att vi älskar varandra så oerhört mycket.
Hur Lyra har blivit den otroligt coola hund hon är idag har jag inte riktigt koll på,
men hon var en väldigt busig valp och bet sönder allt, speciellt mobilladdare.
Sen blev hon en galen tonåring som stressade upp och ville busa jämt!!!
Lyssna var inget hon hade tid med utan hon hade ju egna ideer på vad hon ville göra.
Mellan de olika perioderna var hon jätteduktig för att nästa dag vara helt okontaktbar igen.
Värsta trotsen var i vintras men den lyckades vi övervinna med en tävlingslydnadskurs och träning minst 1 timme om dagen.
Förutom att trottsen gick smidigt så fick jag även en hund som kunde hela klass 1 i lydnaden.
jag tränade ju även agility innan men lyra var ju som hon var så vi la det på hyllan så länge. Men nu är hon världens bästa hund (fast fortfarande en terrier) och hon kan hela klass 1 i lydnaden och vi har tagit upp agilityn igen och hon är grym på även det.
Men bäst är hon på att vara världens goaste knähund!
vart matte än är vill hon gärna ligga i hennes knä.
Som sagt Grattis till världens bästa Lyra och hennes syskon!
(Valpbilderna är kopiserade från www.lakelandterrier.se)

Lyra var första tik ut och andra valpen som kom.
Tänk att hon var så liten!!!
Världens sötaste valp, 3veckor gammal
Nu är jag 4 veckor och tycker själv att jag är stor!!

Inga kommentarer: