tisdag 23 september 2008

Agilitytävling

Ja i helgen var vi iväg och tävlade Agility!
Vi var nr 12 i agilityklassen och det var väldigt roligt.
Först och främst så var lyra verkligen skitduktig
men tyvärr diskade vi oss med 3 vägringar.
Den första blev av att jag inte visade in i tunneln tillräckligt,
så lyra sprang till mig istället.
Den andra blev vid slalomet som för övrigt var det hinder vi hade problem med,
lyra tyckte jag var lite tradig som ville att hon skulle ta och runda alla pinnar.
Så den tog sin lilla tid,
men när vi då var klarar med det hindret så sprang vi vidare till däcket,
som lyra inte riktigt uppfattade att hon skulle hoppa igenom så där diskades vi tyvärr pga 3 vägringar.
Men i hoppklass gick det skitbra!!
Vi fick tyvärr 5 fel på slalomet igen, för att lyra hoppade över en pinne.
Men vi kom i mål iallafall!!
Igår var vi och tränade lite slalom på klubben
efter att ha hämtat upp grannarna på en äng i närheten.
Passade även på att ta lite kontaktfällt och ett fotgående.
http://www.youtube.com/hundlekis här kan ni se filmerna i från helgen.
Så här aktiva var mitt tävlingsällskap när det inte var vi som var på banan

3 kommentarer:

lakewild sa...

Min mamma visade filmerna på dig. Guuuud va' snygg du e'.

kramar Wille

lakewild sa...

Alltså, det e' dej Lyra jag menar.
Flera kramar från Wille

Anna sa...

Tackar tackar.
Du är inte så dålig du heller kusinvitamin.

nospussar/lyra