torsdag 21 augusti 2008

Agility och Lydnad

hej
igår var jag och Lyra iväg på ågesta tillsammans med våran kompis Cattis.
Där träffade vi en massa andra trevliga kompisar.
Vi tränade en hel del agility och jag kände att nu börjar jag bli fånig
måste ju faktiskt ut och tävla min duktiga lilla hund.
Hon tar alla hinder och springer på fortfort.
Finns väl alltid saker att slipa på men känner
att jag måste ut nu annars kommer det aldrig bli av.

tränade lite lydnad vid sidan av agilityplanen och Lyra var verkligen klockren. Låg i 3 min trots att afilityhundarna sprang bara några meter i från. gick den snyggaste foten hittills och ja allt gick verkligen super. Så kände lika där, dags att tävla så vi får se hur det går.
har vi riktigt tur och flyt kanske vi till och med kan få ett första pris på en gång,
sköter hon sig ska det inte vara några problem.
men det spelar inte så stor roll egentligen vi går ut för att ha roligt!

Så ja nu har jag anmält till ett lydnadsprov den 13 sept, officell agility/hopptävling den 20sept och inofficell den 12 okt.
Så nu får ni önska mig lycka till!!

Inga kommentarer: