torsdag 20 december 2007

Rolig och fin promenad

Hej
Jag och Lyra var ute på våran vanliga lunchpromenad.
Var jätte fint och härligt väder och för en gång skull så hade jag på mig ordentligt med kläder.
Lyra som löper är segare än segast och går som en damsugare efter marken.
Men jag fick henne iallafall till att leta lite korv i ett träd.



När hon letade som mest fick vi besök av några fåglar.

4 nyfikna gräsänder undrade vad vi hade för oss.
De var så otroligt vackra.

Vi fick även påhällsning av en skäggdopping.

Sen dök skäggdoppingen och änderna simmade iväg.
Ena honan skrek undertiden och gjorde de märkligast ljuden tyckte Lyra.
Men annars så var Lyra jätte duktigt och inga försök alls till andslakt idag.
Innan vi fortsatte vår lilla promenad träffade vi dessa två hundar.
Vi har hälsat på de en gång förut men ser de nästan varje dag.
Tiken heter Silvia vet jag men hanen har jag glömt namnet på.
Hugo eller nått sånt tror jag att han heter.

Hugo nosade rätt på att jag hade korv i handen och hittade även trädet där jag hade gömt korv till Lyra. De var riktigt söta de "små" hundarna.

Det var allt för oss just nu.


Inga kommentarer: