tisdag 6 oktober 2009

Massa träning och inga utställningar

Äntligen är träningen igång med hundarna igen :D
I onsdags var det teori på lydnadskursen och det gjorde så jag fick lite inspiration för träningen.
Så nu har vi satt igång igen efter längt uppbehåll med kennelhosta, noskvalster och löp på lyra,
men nu är vi back on track igen.

I tisdags var jag och vovvarna iväg tillsammans med Martina och hon fotade för fullt, tyvärr har jag inte fått bilder än så kan inte visa dom, men tror det blev många fina.

Är så nöjd med mina älsklingar, Lyra är ju jätteduktig och en lydig hund men med egen vilja.
Baloo han är en liten arbetsnarkoman och han håller på att utväcklas precis till den hunden jag såg att han skulle kunna bli när jag träffa honom första gången.

Tiden bara försvinner för har precis insett att min lilla valpis blir 1 år om en månad typ. Hur kan det komma sig han var ju så liten när han kom? Nu börjar han bli stor och vinterpälsen är påväg på riktigt.

Eftersom vi älskar att träna har jag bestämt mig att lägga pengarna och energin på det och inte utställningar som varken jag eller Lyra tycker är särkillt roliga.
Självklart kommer jag springa något varv med Baloo när han är färdigvuxen för att se hur han står sig, men det är ett tag kvar.

Det känns skönt att bestämmt sig, jag vet att min Lyra är sötaste bästaste lakiesen ändå, iallafall enligt mig och det räcker. och snygg är hon ju oxå eftersom hon fått 1:or på uställningar och kommit 2:a på NLR´s 30års jubileum.

Det här gör oxå att jag kan koncentrera mig helt på montern på stora stockholm utan att stressa iväg till ett varv i ringen. Ska börja fixa med buren som ska vara med i montern oxå. Tror den kommer bli skitsnygg!

Har du lakelandterrier eller kan mycket om rasen och vill hjälpa till i montern så hör av dig till mig så skriver jag upp dig på schemat.

Inga kommentarer: