torsdag 10 januari 2008

Reklamfilm

Hej
Ja igår var vi iväg påp reklaminspelningen för Vikinglotto.
Vi skulle vara där klockan 8 så halv 7 hämtade jag upp Hobbe från mamma och pappa.
Han var med som backup ifall att Lyra inte kände för att trixa framför kameran.
Vi kom dit i god tid och hade med en massa korv till hundarna och en massa leksaker.
Leksakerna hade jag med då det ringt en kille och bett mig att ta med det.

När jag kom dit hade jag fortfarande inte koll på vad de ville att hunden på reklamen skulel göra.
När vi skulle öva så tog jag ut Lyra men efter en prövning så tänkte jag attd et är bättre att ta Hobbe så inte Lyra tröttnar.
Vi övar och över med Hobbe för att få in rätt vinklar med kameran och Hobeb dansar fint framför kameran.
När jag går och sätter fast Hobbe igen säger producenten att han hellre skulle änvända Hobbe om det skulle gå bra. Detta för att hans ljusa färg syns bättre på film.
No shit!
Experterna på film kunde inte räkna ut innan att en röd hund syns bättre än en svart!!
Men men jag gick och satte in Lyra i bilen så att hon inte skulle skälla i bakgrunden.
När vi väl rullade igång kameran så dansade Hobbe fint framför ett antal gånger.
3 olika varianter på reklamer gjorde vi och de var jätte nöjda med vårat jobb.
Förutom Hobbe på filmen så ser man även min hand som dirigerar honom.
Sen så flyger Johan iväg i bakgrunden.

Jag bad om filmen så att jag hoppas att jag får den. Skulel vara väldigt roligt att ha i sin ägo eftersom att den anatgligen bara kommer att visas i norge.
Tyvär fick jag inga bilder från inspelningen, var för koncentrerad på annat.

Annat som händer är att jag och Lyra har varit iväg på första lydnadsträffen efter jul.
Märkte att det hade stannat av lite i momenten men hon blev väldigt glad för att börja träna igen.
Så nu är träningen igång för fullt igen!!

Nu ikväll ska jag och Martin upp till kommunen för att prata om tomten och hur och vad man får bygga på den. hoppas att allt är som vi tror så att ett hunddagis kan upprättas på tomten och ett dagis kan starta efter sommaren!

Inga kommentarer: